Vous êtes ici :  Accueil   >   Stages et emplois   >   Offres d'emploi   >   Thèses

Thèses

Offre de thèse à partir de novembre en catalyse homogène et de l'énergie à Rennes

Seven PhD-positions available in the Quantum Engineering programme at University Grenoble-Alpes

The cross-disciplinary Quantum Engineering programme from Univ. Grenoble-Alpes and the Grenoble Quantum Engineering European COFUND programme offer 7 PhD positions. We invite outstanding students to join our doctoral programmes, training the next generation of quantum engineers (https://quantum.univ-grenoble-alpes.fr/join-us/phd-programmes/).

More details can be found below:

• The GreQuE doctoral programme is a Marie Sklodowska-Curie Action supported by the European Union. It will provide the laureates with a double training involving fundamental research in top-level laboratories and strong industrial exposure through internships within our network of industrial partners.
  • The QuEnG doctoral programme is funded by the Univ. Grenoble-Alpes and aims to foster a cross-disciplinary ecosystem for quantum technologies. The laureates will pursue high-level research at the interface between physics, mathematics, computer sciences, social sciences, philosophy, or with industrial coaching.

The deadline for the next common call is 2018, September 30th.

Offre de thèse à Tel Aviv, Israël

Le professeur A. Vigalok de l'Université de Tel Aviv, Israël recherche des candidats motivés et de bon niveau, au minimum anglophones, pour plusieurs postes de doctorant dans son laboratoire dédié à la chimie organométallique.

Contact:
Prof. Arkadi Vigalok