Vous êtes ici :  Homepage   >   Research

Research

Research groups in Strasbourg can be clustered into nine categories linked to experimental and theoretical molecular and supramolecular chemistry. They attach to the design of new molecules to targeted purpose and their chemical synthesis in the field of organic and inorganic. In this context, an active search is conducted in chemical topology, Organometallic chemistry and coordination, catalysis, molecular recognition, in asymmetric synthesis and synthesis of bioactive molecules.Biological sciences crossing research in chemistry with studies in diversified areas  as membranes, prebiotic chemistry, biosynthesis ways, the dermatochemistry, the researc of growth factors and polyphenols.In the  materials chemistry area, a targetable research develops for the design and preparation of solid phase molecular networks.

Instituts Thématiques Interdisciplinaires (ITI)

La Faculté de Chimie de Strasbourg est partenaire des Instituts Thématiques Interdisciplinaires (ITI) en lien avec les sciences chimiques. Ces structures, associant recherche et enseignement autour d'une thématique d'intérêt, peuvent proposer aux étudiants du Master de Chimie un programme de formation spécifique et supplémentaire en langue anglaise, en vue de la préparation d'un doctorat dans le cadre d'une Graduate School.
Pour plus de détails, consultez les sites dédiés indiqués ci-dessous:

Vectorisation innovante de biomolécules - InnoVec: https://iti-innovec.unistra.fr/
Chimie des Systèmes Complexes - CSC: https://grad-csc.unistra.fr/
Institut du médicament de Strasbourg - IMS: https://iti-ims.unistra.fr/